آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات

شهید گمنام برنامه ماه عسل شناسایی شد

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۵ ب.ظ

شهید گمنامی که ۲۷سال قبل به اشتباه به نام جعفر زمردیان در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده بود، شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، شهید «ایرج خرم‌جاه». این نام جوانی است که ۲۷سال پیش در دی ماه ۱۳۶۵ در مرحله اول عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید اما با هویت «جعفر زمردیان» به خاک سپرده شد. جوانی که بعد از آزادی اسرای ایرانی در عراق، به جمع شهدای گمنام پیوست و تا پیش از انتشار تنها عکس‌ به جا مانده از او، کسی نام و نشانش را نمی دانست.


در ماه رمضان امسال آزاده ای به نام جعفر زمردیان مهمان برنامه ماه عسل بود که به «شهید اشتباهی» معروف شد. او که در عملیات کربلای۴ در سال ۱۳۶۵ توسط نیروهای عراقی اسیر شده بود، یک سال بعد با پیدا شدن پیکر شهید گمنامی که شباهت بسیار زیادی به زمردیان داشت در لیست شهدای این عملیات قرار گرفت اما سال ها بعد همراه با گروه آزادگان به کشور بازگشت تا هویت شهید به خاک سپرده شده به جای زمردیان در گلزار شهدای همدان تبدیل به معما شود.

در برنامه ماه عسل امسال با نمایش تنها عکس به جا مانده از شهیدی که به جای زمردیان به خاک سپرده شده بود، از بینندگان خواسته شد تا چهره او را شناسایی کنند و حالا بعد از یک ماه، خبرگزاری ایسنا از مشخص شدن هویت این شهید خبر داده است. بر اساس این خبر، شهید ایرج خرم‌جاه که از غواصان لشکر ۱۰ سیدالشهدا بود در روز بیست و هفتم دی‌ماه ۱۳۶۵ و در سن ۱۴سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیده است. این شهید در سال ۱۳۵۱ در روستای «سیبستان» منطقه سیف‌آباد استان البرز متولد شده و در حال حاضر خانواده او شناسایی شده اند.

  • ۹۲/۰۵/۳۱
  • بخوان ولی تامل کن

نظرات  (۵)

ممنون از خبرتون
یا زینب*س* ما را به شهدا برسان
پاسخ:
خواهش
یاعلی
خدایا عظمتت رو شکر
الله اکبر...اینهمه زیبایی در زیستن و در کوچ...لبیک یا شهید
پاسخ:
سلام 

اشک من بهانه ای برای عرض ارادت است پیشکش این شهید و تمامی مادران چشم انتظار

پاسخ:
درپناه شهدا باشید 
یاعلی
سلام 

برنامه شون خیلی عالی بود 
یه برنامه به تمام معنی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی