آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات

نامه احمدی‌نژاد را 2ماه‌پیش دریافت کردم/بعداز توضیحاتم دستور جدیدی دریافت نکردم


وزیر علوم درباره انتشار نامه رئیس جمهور مبنی بر عزل تعدادی از رؤسای دانشگاه‌‌های تهران گفت: اینجانب نامه مذکور را 58 روز قبل از انتشار آن، دریافت کردم و همان زمان توضیحات مورد نظر را به رئیس‌جمهور ارایه دادم و تاکنون دستور جدیدی در این رابطه ابلاغ نشده است.

مکدر شدن رئیس‌جمهور از رسانه‌ای کردن نامه عزل رؤسای دانشگاه‌ها/ارایه توضیحات لازم به احمدی‌نژاد

به گزارش  «خبرنامه دانشجویان ایران»، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار نوروزی با جمعی از رؤسا و هیئت رئیسه دانشگاه‌های تهران در پایان این دیدار با اشاره به خبرها و تحلیل‌های مختلفی که در رسانه‌ها درباره انتشار نامه رئیس جمهور منعکس شده است، اظهار داشت: اینجانب نامه مذکور را اول بهمن 1391 یعنی 58 روز قبل از انتشار آن، در حاشیه جلسه هیئت دولت دریافت کردم و در همان زمان در دیداری صمیمانه با ریاست جمهوری، توضیحات مورد نظر را به استحضار ایشان رساندم و پس از آن تاکنون دستور جدیدی اعم از کتبی یا شفاهی در این رابطه ابلاغ نشده است. بدیهی است در چنین مواردی نظرات تبیین می‌شود اما تصمیم نهایی بر اساس رعایت موازین و سلسله مراتب با رئیس جمهور است و اوامر صادره اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق اظهار مشاور ارشد ریاست جمهوری، رئیس جمهور از رسانه‌ای‌شدن موضوع مکدرشده و به مسئولین ذیربط تذکر داده است.

وزیر علوم همچنین در توضیح اظهار عدم اطلاع مدیرکل حوزه وزارتی از ابلاغ چنین نامه‌ای بیان داشت: با توجه به گفتگوی حضوری با رئیس جمهور و اینکه نامه دریافتی از طریق دبیرخانه و سیستم پیام دولت وصول نشده بوده بنابراین مطلب ایشان مبنی بر عدم دریافت نامه در آن زمان صحیح است.

28 اسفند سال 91 پایگاه خبری شبکه ایران مدعی شد محمود احمدی نژاد در نامه ای به وزیر علومخواستار برکناری رئیس دانشگاه تهران و تربیت مدرس شده است. احمدی نژاد در قسمتی از این نامه آورده است: متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم ، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه ی دیگری مدیریت میشود که نه تنها سازنده نیست ، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است .

طبق بررسی های انجام شده توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، در این خصوص مشخص شد هماهنگی و همکاری بین وزیر علوم و احمدی نژاد وجود نداشته و وزیر علوم نسبت به این خواسته رئیس جمهور مقاومت کرده است.

دانشجویان در تحلیل های مختلف خود گفته بودند هرچند نسبت به روسای دانشگاه های تهران انتقاداتی دارند اما تصیم رئیس جمهور در این باره و رسانه ای شدن آن را یک تصمیم سیاسی می دانند(تحلیل دانشجویان در این باره را بخوایند:: اتحادیه مستقل؛‌ جنبش عدالتخواه؛‌ بیانیه مشترک 3 اتحادیه دانشجویی)

از این جهت برخی گمانه ها حکایت از تغییر وزیر علوم توسط رئیس جمهور می کرد اما وی تا کنون همچنان بر مسند وزارت علوم باقی است تا اینکه امروز نیز ابلاغیه جدید احمدی نژاد صادر شد و اکنون از سوی کامران دانشجو گفته شده که رئیس جمهور از رسانه‌ای‌شدن موضوع مکدرشده و به مسئولین ذیربط تذکر داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی