آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات

هشدارهای وزیر اطلاعات درمورد سخنان هاشمی رفسنجانی

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹ ب.ظ
کدخبر: ۱۳۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

 

منبع :سایت خبری تحلیلی 598

به دنبال هشدارهای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در مورد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات و نوع مواضع و عملکرد وفعالیت گروه های سیاسی، برخی نمایندگان مجلس و افراد در واکنش به سخنان ایشان، نکاتی را مطرح و اعلام کردند که وزیر اطلاعات نباید در این مقطع و قبل از انتخابات، در برابر آقای هاشمی رفسنجانی و سران و حامیان فتنه 88 اینگونه موضع گیری می کرد. و این گونه موضع گیری از سوی وزیر اطلاعات و مسوول دستگاه امنیتی کشور بعید بود و در چارچوب قانون و در شان وزیر اطلاعات نبود و ایشان باید امور سیاسی را به اهل سیاست بسپارند.

به گزارش بولتن نیوز،  اما در مقابل این گونه اظهارات وواکنش ها در برابر سخنان وزیر اطلاعات، برخی کارشناسان معتقدند که اتفاقا، باید از وزیر اطلاعات به عنوان مسوول دستگاه امنیت کشور که به اطلاعات و تحرکات دشمن و مخالفان و فتنه گران آگاه است، انتظار داشته باشیم قبل از این که فتنه گران اقدامی کنند، با افشاگری  درمورد اقدامات احتمالی، زمینه مقابله با تحرکات فتنه گران را فراهم آورد. زیرا فعالیت هایی که به ظاهر مشارکت در سیاست است اما در عمل به ناامنی، ایجاد فتنه وتهدید نظام منجر می شود، در حوزه مسائل امنیتی باید رسیدگی شود و اتفاقا در حوزه وظایف وزارت اطلاعات است.

به گزارش مشرق، احمد توکلی در گفتگو با مهر درباره سخنان اخیر وزیر اطلاعات اظهار کرد: کسی که عهده دار مسئولیت وزارت اطلاعات است حتماً می داند که موضع گیری وزیر این وزارتخانه در خصوص مسایل سیاسی با ماده 2 قانون تاسیس وزارت اطلاعات مصوب سال 1362 مجلس شورای اسلامی ناسازگار است.

 

وی افزود: البته مواضع بنده در قبال آقای هاشمی مواضعی تاریخی است و همه آن را می دانند. من همچنان یکی از منتقدان آقای هاشمی رفسنجانی هستم و حوادث فتنه 88 بر این انتقادات افزود. اما وزیر اطلاعات وظیفه قانونی اش در خصوص تامین امنیت و آرامش در جامعه است و باید از اظهارنظرها و اتخاذ رویکردهایی که بوی سیاسی می دهد، پرهیز کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: سخنانی که اخیراً وزیر اطلاعات درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته نوعی برداشت سیاسی را با خود به همراه داشته است و البته با مواضعی که رهبر معظم انقلاب در خصوص آقای هاشمی گرفته اند، ناسازگار است.

نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در این زمینه، در گفت وگو با بولتن نیوز،  با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر عوامل فتنه 88 که ممکن است در انتخابات پیش رو فعال شوند گفت: وزیر اطلاعات نباید غیر از این موضع گیری می کرد  و اگر غیر از این عمل می کرد جای سوال داشت.
وی تاکید کرد: موضع گیری و اقدام وزیراطلاعات، دقیق، منطقی، درچارچوب وظایف و رسالت یک دستگاه امنیتی است  و وظیفه دفاع و صیانت از نظام، انتخابات سالم و مقابله با تحرکات فتنه گران به عهده وزارت اطلاعات است و کسانی که در برابر هشدارهای ایشان، واکنش نشان می دهند و اقدام ایشان را زیر سوال می برند، ظاهرا فتنه 88و عوامل شکل گیری و نوع برخورد سران فتنه و فشار و هزینه هایی که بر نظام وارد کرده اند را فراموش کرده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی