آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات

من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین – که از تلویزیون پخش شد – گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى.






به گزارش "ندای انقلاب"، حجت الاسلام حسن روحانی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود در جریان قراردادهای سعدآباد، بروکسل و پاریس همه چیز متوقف شد،گفت: این حرف که می‌دانید، دروغ است. در سعد آباد یا مذاکرات تهران اصلا قراردادی نبود، اینها مال بی‌سوادها است. حالا ممکن است از گوشی چیزی بگویند اما آن که از گوشی به شما چیزی می‌گوید، بلد نیست و خود شما که بلد هستید، تصحیح کنید. قطعنامه این بود‌ که همه چیز متوقف شود. ما آن زمان تنها کار گازدهی ۱۰ سانتریفیوژ را تعلیق کردیم.





روحانی در پاسخ به مجری که گفت در آن زمان یو سی اف تعطیل شد، اظهار داشت: عجب! شما کجا بودی آن وقت .می دانید UCF کی افتتاح شد؟ خوب است تاریخ را بخوانیم. ما مذاکرات تهران را در مهر ۸۲ انجام دادیم. اولین مرحله یو سی اف فروردین ۸۳ و مرحله بعدی آن پاییز ۸۳ افتتاح شد و در فرودین ۸۴ کامل شد. آب سنگین نیز تابستان ۸۳ تولید شد. کیک زرد زمستان ۸۳ در آمد و سانتریفیوزها زمستان ۸۳ به سه هزار عدد رسید.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی گفت: ما فناوری هسته‌ای راکامل کردیم. منظورم از ما، دانشمندان هسته‌ای و عزیزانی است که دستشان را می بوسیم که در این راه جانشان را فدا کردند. ما فرصت ساختیم؛ ما که می‌گوییم منظور، نظام و رهبری است، نه حسن روحانی؛ به دلیل اینکه شما گفتید، می‌گویم که رهبری ۱۲ روز بعد از مذاکرات تهران۸۲٫۸٫۱۱ فرمودند در این مذاکرات توطئه آمریکا شکسته شد و کار درست و بدون تسلیم و پذیرش حرف زور انجام گرفت.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان دانشگاه های یزد در سال ۸۶ درباره تعلیق انرژی هسته‌ای فرمودند:بینید، اینها آن چیزهائى است که اگر چنانچه توجه کنید، خواهید دید همان نقشه‌ى ایجاد یأس دشمن است که حالا یک کار به این عظمت انجام گرفته – مسئله‌ى انرژى هسته‌اى – این همه درباره‌اش مردم شادى و خوشحالى کردند، آقا در بیاید که: چرا شما بیخود مملکت را به این چالشهاى این‌چنینى میکشانید، براى خاطر یک چیز کم‌اهمیتِ انرژى هسته‌اى؟! ببینید، این همان ایجاد یأس است؛ این همان چیزى است که شما باید مراقبش باشید. این یکى از آن رخنه‌هاست که اعتماد به نفس ملى را ضربه میزند؛ همچنان که در چند سال قبل متأسفانه این کار شد. یعنى همین مسئله‌ى انرژى هسته‌اى را که باید پشتوانه‌ى مستحکم اعتماد به نفس ما ملت ایران میشد، خواستند وسیله‌اى بکنند براى اینکه اعتماد به نفس را از ما بگیرند. هى فشار آوردند که باید این را تعطیل کنید، باید آن را تعطیل کنید، باید آن را تعطیل کنید. رسیدند به کارخانه‌ى یو.سى.اف اصفهان، گفتند: این را هم باید تعطیل کنید. آن مقدمات اوّلى است. بنده آن وقت به مسئولین گفتم که اگر این حرف را گوش کردید، فردا خواهند گفت باید معادن اورانیوم را هم که توى این کشور هست، کلاً یک‌جا جمع کنید بدهید به ما، تا خاطرجمع شویم که شما نمیخواهید بمب اتم بسازید!

این فرایند عقب‌نشینى البته براى ما یک فایده‌اى داشت – بى‌فایده نبود این عقب‌نشینى‌ها – فایده‌اش این بود که هم خودمان وعده‌ها و حرفهاى رقباى اروپائى و غربى را تجربه کردیم، هم افکار عمومى دنیا تجربه کرد. امروز هر کس به ما میگوید آقا تعلیق موقت بکنید، ما میگوئیم تعلیق موقت را که یک بار کردیم؛ دو سال! دو سال تعلیق موقت کردیم. فایده‌اش چه شد؟ اول گفتند موقت تعلیق کنید، گفتند تعلیق داوطلبانه بکنید؛ ما هم به خیال موقت و به خیال داوطلبانه، تعلیق کردیم. بعد هر وقت اسم از برداشتن تعلیق آمد، یک قرشمال بازى‌اى در سطح دنیا درست کردند – در سطح مطبوعات و رسانه‌ها و محافل سیاسى – واى، داد، داد، ایران میخواهد تعلیق را بشکند! تعلیق شد یک امر مقدس که ایران اصلاً حق ندارد نزدیکش برود! ما این را تجربه کرده‌ایم؛ دیگر، تجربه‌ى جدیدى نیست. آخرش هم گفتند: این تعلیق موقت کافى نیست؛ اصلاً باید بکلى بساط اتمى را جمع کنید. همین اروپائى‌ها که میگفتند شش ماه تعلیق کنید، وقتى این کار را کردیم، گفتند بایستى جمع کنید! این فرایند عقب‌نشینى، این فایده را براى ما داشت؛ هم براى خود ما تجربه شد، هم براى افکار عمومى دنیا تجربه شد. لیکن عقب‌نشینى بود دیگر؛ عقب‌نشینى کردند.

من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین – که از تلویزیون پخش شد – گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى، و اولین قدمش هم باید در همان دولتى انجام بگیرد که این عقب‌نشینى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همین کار هم شد. در زمان دولت قبل، اولین قدم به سمت پیشرفت برداشته شد؛ تصمیم گرفته شد که کارخانه‌ى یو.سى.اف اصفهان راه‌اندازى شود، و راه‌اندازى هم شد، و دنبالش هم بحمداللَّه این پیشرفتهاى بعدى است تا امروز.

همجنین آیت الله خامنه‌ای در سال ۸۵ در دیدار با کارگزاران نظام با اشاره به تصمیم دو سال قبل درباره تعلیق غنی سازی افزودند: اگر آن راه را تجربه نمی کردیم شاید امروز خود را سرزنش می کردیم که چرا آن روش را امتحان نکرده ایم اما اکنون با دلی محکم و تسلط کامل به پیش می رویم و دیگر هیچکس نمی تواند دلیل قابل قبولی درباره اشتباه بودن راه هسته ای کشور ارائه کند چرا که ما آن راه دیگر را تجربه کرده ایم.

منبع:فاطرنیوز
  • ۹۲/۰۳/۰۷
  • بخوان ولی تامل کن

نظرات  (۱)

پرو پرو به ملت داره دروغ میگه 
تازه تیکه هم می ندازه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی