آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات

 

چند یادآوری تاریخی برای علاقه مندان به جریان شناسی سیاسی:
عایا می دانید برخی نظیر شریعتمداری و صفار هرندی که امروز اصولگرای افراطی خوانده می شوند ، در دهه ی شصت جزء جریان چپ دانسته می شدند؟
عایا می دانید مرحوم حاج احمد آقا از بزرگترین حامیان جریان چپ در کشور بود؟
عایا می دانید جریان راست در دهه ی شصت اپوزوسیون دانسته می شد و از طرف جریان چپ به «اسلام امریکایی» متهم بود؟
عایا می دانید این ناطق نوری بود که نخستین بار مفهوم ذوب در ولایت را در اوایل دهه ی هفتاد مطرح کرد؟
عایا می دانید چهره های شاخص جریان چپ نظیر محتشمی در جریان جنگ عراق و امریکا معتقد به حمایت نظامی ایران از صدام و درگیر شدن با امریکا بودند؟!
عایا می دانید این عطاءالله مهاجرانی و عدالله نوری بودند که به دنبال مادام العمر شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی بودند؟
عایا می دانید عطاءالله مهاجرانی و دیگر کارگزاران سازندگی به دنبال کاندیداتوری حسن روحانی به جای ناطق نوری بودند(که البته با مخالفت جامعه روحانیت مواجه شد)؟
عایا می دانید اصلاح طلبان بخاطر دشمنی با حسن روحانی وی را در لیست انتخابات مجلس ششم جای ندادند واینبار حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد در یک لیست انتخاباتی کاندیدای انتخابات مجلس شدند؟!


 

 

سلامتی شهیدا ، حاج حسینا ، تو دلی ها، سلامتی ناصر حجازی ها...
خیلی اهل دنبال کردن تازه های رپ و موسیقی های زیرزمینی نیستم ولی گاهی که چیزهای خوبی پیدا میشه برام جذابه که پیگیرش باشم. بعضی از این آدم ها سوژهای قابل مطالعه ای هستن... نمونه اش همین بابا که سرتا پاشو خالکوبی کرده. امیر تتلو... این کلیپش خیلی جالبه. میره گلزار شهدا راه میره و از خیانت آدمهایی میگه که به جنگ پشت کردن... تم اصلی ترانه نوعی لاتی میهن پرستانه توشه که باور پذیرش میکنه. بخصوص وقتی آخر کلیپ سیاسی میشه و صندوق رای نشون میده... من دوسش داشتم.
کلیپ خونه خوبه رو ببینید
مخصوصا آخرش که می گه
سلامتی شهدا! حاج حسین ها!...
http://www.aparat.com/v/PFZx1
پ ن: یه تیکه درشت هم به اون مجری لوند شبکه من و تو میندازه که خنده ام گرفت...بابت تیکه هایی که قبلا به من انداخته بود.
پ ن 2: شنیدم شبکه های مزخرف اونور آبی گفتن این کلیپ رو پخش نمی کنن و تحریمش کردن... من هم حس پایین شهری ام گل کرد گفتم خودم توی استریم داغش میکنم!

 

 

من سرهنگ نبودم...حقوق دان بودم.
با انتخاب آقای شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی بخش هایی از گفتگوی 3 سال پیش بنده با ایشان به دست عناصر «خودجوش» در سایت های مختلف منتشر شده... البته برخی کلیپ های ساخته شده در مقارنه سازی ها کمی بی انصافی کرده اند. آن شب من سرهنگ نبودم بلکه دانش آموخته حقوق بودم  و آموخته بودن صریح بپرسم و سوالم را فراموش نکنم و اکنون در برابر یک سردار قرار گرفته بودم. ایشان از همان ابتدا علاقه داشت که گفتگو عادی نباشد برای همین با برخی تعابیر خاص فضا رابرای سوالات صریح تر باز کرد. شاید مخاطبان احساس کرده باشند که انگیزه های خاصی درکار بوده است اما اینطور نبود؛ ولی اتفاق مهم این بود که پس از این برنامه ایشان در طی چند یادداشت و مصاحبه مواضع خود را شفاف تر بیان کردند و نسبت خود را با اتفاقات تلخ سال 88 - فتنه - روشن کردند. به نوعی تصور من این بود که ایشان می خواستند ابهاماتی که در آن گفتگو ایجاد شده بود را برطرف کنند و این اتفاق خیلی خوبی بود. ضمن اینکه ایشان در آن برنامه جمله ای طلایی گفتند که دست بدخواهان را خالی گذاشت: «ایران بدون ولایت معنی ندارد.» ...هرچه بود برای من و خیلی ها حرفهای جدیدی داشت. جالبه بدانید حتی منافقین و حامیان بنی صدر هم بخشهایی از برنامه را انتشار دادند؛ نمونه اش اینجا:
http://vimeo.com/35037633
پ ن: اینکه گفته می شود بعد ازاین برنامه ممنوع التصویر شدم هم خبر درستی نیست. من تا دو ماه بعد از این برنامه هم اجرای «دیروز امروز فردا» را برعهده داشتم. ممنوع التصویری مربوط به حدود یکسال بعد از این ماجرابود؛ زمانی که با چند مقاله از چند سریال تلویزیون انتقاد کردم گفتند که فعلا ممنوع التصویر هستید. بنابراین ممنوع التصویری اصلا منشاء سیاسی ندارد.

 

طنز
افتضاح در سیاست خارجی...پوپولیسم تحت وب!
با این گندی که ظریف بالا آورده فکر کنید از این به بعد برای سیاست خارجی ایران چه اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد. حسن روحانی پرونده ی هسته ای را از شورای عالی امنیت ملی بیرون کشیده و داده به ظریف که مساله را توی توییتر با اشتون حل کنه:
ظریف هنگام تبریک سالگرد ازدواج اشتون برای او توییت کرد: ما کلا تعداد 3246 تا و نصفی سانتریفیوژ داریم... رنگش رو هم برات می فرستم...بای.
ظریف از طریق اسکایپ در جشن نامزدی فرانسوا اولاند: فرانسوای عزیز صورتجلسه ی دیشب کابینه رو برات ایمیل کردم...بوس.
ظریف در حال چت کردن با میشل اوباما: به باراک سلام برسون و بگو ما بیجا کردیم سفارتخانه شما رو تصرف کردیم...آن مرد که تصرفش کرد، رفت!
ظریف در کامنتی زیر آخرین نوت دختر همسایه ی داماد خاله ی نخست وزیر بریتانیای کبیر: آن مرد که حکم مهدور الدم بودن سلمان رشدی را داد، رفت...لطفا به جناب ملکه هم پیغام مرا برسانید...
و ... ظریف...
 پ ن: ما که فیلتریم... شما ریشیر کنید.

 

 

عقده گشایی اندیشه ورزان
پوپولیست رفت مردی با کلید آمد... یادتان باشد ما نخبه ایم لذا هرچه میکنیم عین اندیشه ورزی است حتی اگر پوپولیست باشیم!
...همه ی روسای جمهوری چون منتخب مردم اند محترم اند؛ ولی برخی از برخی دیگر محترم ترند!
معتقدم جنس نفرت و کینه ی این جماعت از احمدی نژاد نه ریشه در تفاوت بینش ونگرش دارد و نه مبتنی بر اختلاف سلیقه و روش است. این کینه میوه ی نوعی خودبرتربینی است که جماعت روشنفکرنما را متکبرانه به تحقیر و تمسخر «دیگران» می کشاند. «دیگری» این جریان همان هایی بودند که رشته ی دموکراسی نخبه گرایانه و الیگارشی حاکمان را پاره کرد. بناست کاری بکنند که دیگر هیچ بی سر و پایی(بخوانید کسی که در جریان راست و چپ سنتی و طبقه ی حاکمان و اشراف زادگان نبوده) هوس نکند خودرا به رأی بگذارد.


 

 

  • ۹۲/۰۶/۲۹
  • بخوان ولی تامل کن

نظرات  (۵)

  • میلاد علیدوست
  • سلام. با پست یه تیکه پارچه درخدمتم
    حق با علی ست

  • محمد باقر کمالی
  • سلام خسته نباشید
    جالب بود برام
    بروزم 
    یاعلی

    باسلام

    با آخرین قسمت متن موافقم

    بقیه متن رو زیاد خوشم نیومد

    به امید آنکه اخلاق سیاسی بر جامعه حاکم شود

    یاعلی . . .

    سلام به روزم باگزارشی از محرومیت در قلعه گنج و بشاگرد لطفا اطلاع رسانی شود تا به گوش همه برسد یا حق ممنون از همه شما
    سلام
     دعوتید به....
    * زنان هم جنگیدند...*

    http://zareh.blog.ir/post/113

    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی