آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات



 


اسکار امسال به فیلم ضد ایرانی آرگو رسید، همانطور که پارسال به فیلم جدا شدن دو نفر از هم رسیده

بود. حالا این وسط بنده خدایی هم چیزهایی درباره لابی کردن با اسکار و اینها گفته بود که البته این طنز

هیچ ربطی به آن ندارد.

 

 مسئول سینمایی: الو...الو...

 

اسکار: بله بفرمایید.

 

مسئول سینمایی: الو... اونجا اسکاره؟!

 

اسکار: بفرمایید... باکی کار داشتید؟

 

مسئول سینمایی: من با آقای اسکار کار دارم! همون آقا لخت زرده که یه شمشیر هم دستشه!

 

اسکار: خودم هستم... امرتون رو بفرمایید.

 

مسئول سینمایی: خوبی اسکار جون، نشناختمت، از پارسال تا حالا کلی صدات عوض شده. من مسئول

 سینمایی هستم.

 

اسکار: ولی تو خوب موندی. امری باشه در خدمتم.

 

مسئول سینمایی: راستش نه که لابی پارسال جواب داد، زنگ زدم یه لابی کنم آرگو اسکار نگیره.

 

اسکار: ببین عزیزم شما با خودت چند چندید؟

 

مسئول سینمایی: متوجه منظورت نمیشم اسکار جون!

 

اسکار: یعنی مثل اینکه قضیه لابی رو خودت هم جدی جدی باور کردی ها.

 

مسئول سینمایی: چی؟

 

اسکار: هیچی بابا... بگذریم. میگم حالا در قبالش تو چی کار برای ما میکنی؟

 

مسئول سینمایی: والّا چی بگم... تو چه کاری دوست داری؟

 

اسکار: من... من میگم باید در عوض شما هم تو جشنواره تون به یه بازیگر زن ضد نظامتون که تو فتنه حضور

 داشته و حتی بازداشت هم شده سیمرغ بدید!

مسئول سینمایی: خب ما که همینجوریش هم داریم این کار رو می کنیم!

 

اسکار: جدی؟ پس... پس باید به یه بازیگر مرد هم که یه چیزی تو مایه‌های همون بازیگر زنه باشه باز سیمرغ

 بدید!

مسئول سینمایی: ای بابا... این کار رو هم که خودمون داریم انجام می دیم!

 

اسکار: نه بابا... جدی میگی؟ پس... آهان! باید یکی از سیمرغ هاتون رو هم به یه فیلمی بدید که علیه

 خانواده و ضد والدین و در طرفداری از ارتباط آزاد دختر و پسر باشه و به برادری که غیرت خواهرش رو داره

 میگه سگ نگهبان، بدید!

مسئول سینمایی: اوووووف.... بابا اسکار مثل اینکه تو اصلا اخبار ما رو پیگیری نمیکنی ها! ما که این کار رو

 هم انجام دادیم!

اسکار: عجب... جداً؟ پس باید موقع خوندن اسم نامزدهای سیمرغ، اصلا اسم فیلم اون کارگردان ریشوئه که

 به انقلابتون فحش نمیده رو نیارید. متوجه شدی؟ حتی نباید اسمش رو هم بیاری ها... سیمرغ دادن که

 پیشکش!

مسئول سینمایی: بابا این چه شرطهایی که میذاری آخه؟! ما که خودمون همه این کارها رو کردیم!

 

اسکار: شوخی میکنی؟! یعنی شما تو جشنواره تون این کارها رو کردی؟ پس... پیدا کردم! باید تو این مدت

 که مدیر هستی حتی یه فیلم هم درباره انقلاب اسلامی نسازی.

 

مسئول سینمایی: دیوونه‌ام کردی اسکار... تو بیا سابقه مدیریت من رو ببین. ببین تو این چهار سال مدیریت

 من، فارابی و مرکز سینمای تجربی و... حتی یه فیلم هم درباره انقلاب ساختن؟ نساختن دیگه!

 

اسکار: ببینم جواد تو مدیر سینمای ایرانی یا جای دیگه؟

مسئول سینمایی: یعنی چی؟

اسکار: هیچی... یه لحظه همینجوری شک کردم! پس دیگه لازم نیست که ما امتیاز بدیم، شما داری همه

 کارهای مد نظر ما رو انجام میدی دیگه! آرگو هم اسکار میگیره... خیالت تخت!

مسئول سینمایی: نه دیگه... نشد. فکر کردی زرنگی؟! اگر به آرگو جایزه بدید، ما هم میریم همه جا میگیم تو

 سیاسی هستی!

اسکار: زرشک... این رو که همه میدونن. تازه امسال گفتیم که زن اوباما جایزه رو اعلام کنه که دیگه برای

 هیشکی شکی باقی نمونه.

مسئول سینمایی: ای بابا...اینطوری که لابی مون جواب نمیده.

اسکار: حالا عیبی نداره... من یه پیشنهاددارم!

مسئول سینمایی: جون من؟! بگو... بگو دیگه... زود باش بگو!

 

اسکار: باشه بابا... من میگم تو که قدرت لابی کردنت خوبه... برو لابی کن سازمان سینمایی رو با گروه طنز

 و سرگرمی شبکه سه ادغام کنن، جواب می‌ده ها!

 


محمدرضا شهبازی

نظرات  (۱)

:(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی