آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آنچه در وب میپسندم

هرآنچه میبینم ومیپسندم اینجا ستــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آخرین نظرات

ونزوئلا در سوگ «هوگو چاوز»

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۵۶ ب.ظ


صدها نفر از مردم اندوهگین ونزوئلا به خیابان‌های «کاراکاس» آمدند و شعارهایی در حمایت از رئیس‌ جمهور متوفی خود سر دادند.
 
خبرگزاری فارس: خیابان‌های «کاراکاس» مملو از صدای شیون مردم ونزوئلا شد خبرگزاری فارس: هوگو چاوز درگذشت+بیوگرافی و عکس
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدها نفر از مردم غمگین ونزوئلا در حالیکه اشک می‌ریختند، به خیابان‌های حومه «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا آمدند و همدیگر را در آغوش گرفتند و شعارهایی را در حمایت از رئیس‌جمهور متوفی خود سر دادند.

بر اساس این گزارش، گروهی از زنان اهل ونزوئلا در حالی که اشک می‌ریختند در کنار کاخ ریاست‌جمهوری «میرافلورز» تجمع کردند و برخی از آنها تی‌شرت‌هایی را به تن داشتند که روی آنها نوشته شده بود: پیش به جلو فرمانده.

مردان نیز با مشت‌های گره کرده شعار می‌دادند: زنده باد چاوز، زنده باد چاوز.

بر اساس این گزارش، مردم ونزوئلا همچنین در مقابل بیمارستان نظامی که چاوز در آنجا درگذشت، تجمع کردند و سربازان این کشور شانه به شانه در مقابل این بیمارستان برای برای حفظ امنیت ایستادند.

یکی از شهروندان 39 ساله ونزوئلا در حالی که اشک برچشمانش داشت گفت: احساس درد بزرگی دارم که حتی نمی‌توانم صحبت کنم. چاوز بهترین چیزی بود که کشور داشت. من عاشق او هستم. بیایید امیدوار باشیم که کشور آرام شود و بتوانیم وظایفی او برای ما گذاشت را ادامه دهیم.

بسیاری از مردم ونزوئلا کار را رها کردند و پس از شنیدن مرگ رئیس‌جمهور خود به سمت خانه دویدند و مغازه‌ها نیز همه بسته شد و مردم به خیابان‌ها آمدند. خیابان‌ها با خودروها بسته شد و فقط موتورسیکلت‌ها می‌توانند عبور کنند.

«نیکلاس مادورو»، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا، بعد از ظهر روز سه شنبه (پنجم مارس - 15 بهمن) به وقت محلی، از طریق تلویزیون ملی این کشور، مرگ چاوز را تایید کرد.

چاوز که تنها 58 سال سن داشت، در دو سال گذشته برای معالجه بیماری خود بارها به کوبا سفر کرده بود.

مرگ چاوز واکنشش‌های بسیار زیادی را به همراه داشت که در یکی از آن موارد «جیمی کارتر»، رئیس جمهور سابق آمریکا، در اظهار نظری گفت: هوگو چاوز به خاطر ادعاهای جسورانه و خودکامه‌اش و نیز تلاش‌هایش برای استقلال دولت‌های آمریکای لاتین، در یادها خواهد ماند.

«شان پن» بازیگر و کارگردان هالیوود که از دوستان صمیمی چاوز بود، ساعاتی پس از انتشار خبر مرگ او در بیانیه‌ای کوتاه گفت: ونزوئلا و انقلاب این کشور تحت رهبری نیکلاس مادورو به حیات خود ادامه خواهد داد. مردم ونزوئلا یک دوست بزرگ را از دست دادند، دوستی که حتی از داشتنش بی خبر بودند. اما فقرای جهان یک قهرمان را از دست دادند. من مراتب ثأثر و تألم خود را از مرگ رئیس جمهور چاوز اعلام می‌کنم و با خانواده او و مردم ونزوئلا ابراز همدردی می‌کنم.

  • ۹۱/۱۲/۱۶
  • بخوان ولی تامل کن

مرگ هوگو چاوز

خیابان های کاراکاس

ونزوئلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی